Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Alaposan körülnéztem, mivel lehetne kiváltani a cukrot. Egészségtelen és hizlal. A stevia (sztívia) édesítőszerre esett a választásom. Természetes édesítő, elfogadható ár, elfogadható íz, legalábbis számomra. Igazság szerint minden édesítőszernek van valami sajátságos, a cukorétól eltérő íze. Még  xilitnek is érzem, ami gondolom, nem meglepő, hiszen nem cukor, nem is lehet ugyanolyan az íze. :) Egyelőre fele cukor, fele stevia kerül az ételbe.

Egy hónapokkal ezelőtti kandírozott narancshéj készítés után megmaradt a cukorszirup, amiben a narancshéjat készítettem. Akkor gondosan elraktam, most pedig a kezembe akadt. Különleges ízt kölcsönzött a meggynek.

Meggybefőtt narancshéj-sziruppal és steviával

kb. 4 kg magozott meggy

kb. 10 dkg cukorból készült narancshéj-szirup

1/2 teáskanál stevia por

nátrium benzoát

Már most az elején megakadtam a recept írása közben, ugyanis a meggyet nem szoktam megmérni befőtt készítésekor. A magozott meggyel a tisztára mosott 720 ml-es üvegeket kétharmadig töltöttem. 9 üvegbe került meggy, utólag saccolom kb. 4 kilónak. Az üvegeket feltöltöttem forrásban lévő vízzel. 1-2 perc után a meggy átforrósodott. A legnehezebb feladat most következett: az üvegekből vissza kellett tölteni a fazékba a vizet. Ha mellémegy valamennyi, azt a mennyiséget pótolni kell. Hozzáadtam a szirupot és a stevia port és újra felforraltam. Ha egyik sincs, akkor üvegenként 2-3 evőkanál cukrot adok hozzá, a meggy édességétől függően. Amikor újra forrt, ismét feltöltöttem az üvegeket színig a felforralt sziruppal. Ez most már maradt is. A tetejére kevés nátrium benzoátot szórtam, lezártam befőttesüveg-tetővel és jó alaposan bebugyoláltam az üvegeket, hogy minél később hűljön ki. 2 nap után vettem ki őket a szárazdunsztból.

Címkék: meggy befőzés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr165369358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása