Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Sárgabarackdzsem

2013.07.13. 06:31

szerző: szekercelazac

A meggylekvár mellett a másik nagy kedvencünk a sárgabarackdzsem. Szerencsére ezt nagyon könnyű elkészíteni. A sárgabarack nem lédús gyümölcs, nincs is szükség zselésítőre, hosszas főzésre, hogy megfelelő állagú dzsemet készítsünk belőle.

sárgabarackdzsem.jpg

Sárgabarackdzsem

2 kg érett sárgabarack

60 dkg cukor

nátrium benzoát

A jó érett, puha, de nem barnult barackokat alaposan megmostam. Kimagoztam, közben a héját lehúztam róla. Vagyis inkább az érett gyümölcshúst kinyomtam a héjából. Ha ez így nem sikerül, érdemes a barackokat pár percre forró vízbe rakni, mielőtt nekiállnánk kimagozni. Megmértem, kilónként 30 dkg cukorral összekevertem. Lefedve állni hagytam egy órát, időnként megkevergettem. Amikor a cukor felolvadt, nagy lángon, folyamatos kevergetés közben felforraltam. 1-2 perc után rögtön az előkészített kiforrázott üvegekbe töltöttem, és a már szokásos módon kevés nátrium benzoátot szórtam a tetejére, tiszta befőttesüveg-tetővel lezártam, majd szárazdunsztba tettem kihűlni.

Ez nem egy sűrű, homogén lekvár, hanem mint a dzsemhez illik, kicsit folyós, sok-sok gyümölcsdarabbal. Kísérletképpen egy üveget nem zártam le tetővel, hanem miután a tartósítószert rászórtam, hagytam kihűlni és a meggylekvárhoz hasonlóan ujjnyi vastagon kristálycukrot szórtam rá, majd csak papírral zártam le a tetejét. Kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz egy fél év múlva.

Tipp: mikróban is fel lehet forralni. Egy próbaadagot kb. 1 kg-nyi gyümölccsel üvegtálban a mikróba raktam. Nekem 8 perc alatt forrt fel. 2-3 percenként kivettem és megkevergettem, de ez el is maradhat.

Címkék: sárgabarack lekvár befőzés

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr875395462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micsoda? 2013.07.13. 20:10:46

Horvát Ilona receptje szerint főzőm évek óta a barackdzsemet. Nekem az vált be. Már főztem be, de még vissza van vagy 10 kg. Kifogom próbálni.

dreamhotep 2013.07.13. 22:51:12

meghámozni?
nátrium benzoát?
mikró?
lol
gasztrotaigetosz.blog.hu jobb lenne

kimagvazom, trancsírozom, 20dkg/kg cukor, rottyan, nedves dunszt

szekercelazac 2013.07.14. 07:29:03

@dreamhotep: Van egy kesernyés mellékíze a barackhéjnak a lekvárban. Persze akit nem zavar, annak felesleges a héj eltávolítása. Nedves dunsztot meg soha nem használok, a száraz sokkal egyszerűbb. :)

micsoda? 2013.07.14. 14:07:19

Horváth Ilona szakácskönyvéből a recept.

Kajszibarackdzsem.
Hozzávalók: 1 kg gyümölcs, 70 dkg cukor.
A szép kemény, de érett barackot felibe vágjuk, magját eltávolítjuk. Cukorral porcelán tálba /én zománcozott lábasba/ rétegesen lerakjuk, fehér papírt teszünk a tetejére, és hűvös helyen 12 órát állni hagyjuk. Másnap gyorsan felforraljuk és a forrástól számítva 20 percig /amíg a habja elmegy, nálam 30 perc/ állandóan kevergetve főzzük. Forrón üvegekbe rakjuk és szárazgőzben
tartjuk kihűlésig.

A 12 óra sok esetben nálam 14, mert így jön ki, hogy főzni tudom.

szekercelazac 2013.07.14. 14:57:32

@micsoda?: Köszönöm szépen a receptet. Ez is nagyon jó lehet. Jövőre kipróbálom.(Véletlenül kitöröltem azt a kommentet amiben kérdeztem.)
süti beállítások módosítása