Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Sertéssült

2014.09.07. 07:40

szerző: szekercelazac

Egy gyors látogatás erejéig Szlovákiában jártunk nemrégen. Étterembe menni már nem volt időnk, de beugrottunk a helyi Billába sört és nápolyit venni. Amíg az akciós csokikat nézegettem, feltűnt, hogy minden második-harmadik ember - szinte oda sem figyelve - kikap egy kék csomagot a hűtőpultból és siet tovább. A rejtély megoldódott, amikor közelebb mentem. Knédlit vettek. Ezek után persze én se tudtam megállni, vettem egyet én is. Itthon pedig sertéssült és párolt káposzta készült hozzá.

sertéssült 018.jpg

Sertéssült

1-1,5 kg sertéscomb

1 fej vöröshagyma

1 szál sárgarépa

só, bors, köménymag

2-3 gerezd fokhagyma

5 dkg zsiradék (én most kacsazsírt használtam)

Egy nagyon szép, 1,2 kg-os dióját vásároltam a hentesnél. A legjobb egyben sütni, de nekem a hentes kettévágta, hogy megmutassa, milyen szép darab. :)

A húst jó alaposan bedörzsöltem sóval, borssal. A fokhagymát apróra vágtam, a hagymát vastagabb karikákra, a sárgarépát nagyobb hasábokra. A kacsazsírban hirtelen megpirítottam a húst minden oldalról, mellészórtam a  köménymagot is.Kb. fél dl vízzel felöntöttem, a lábosba raktam a zöldségdarabokat is és kis lángon, lassan, időnként meglocsolva, megforgatva sütöttem.

sertéssült 005.jpg

Most a gázon készült egy klassz Tefal Ingredio edényben, az energiatakarékosság jegyében, mert elektromos sütőm van és bizony akár 2-3 óra is kell, amíg elkészül a puha, omlós, szaftos sertéssült.

Ha szükséges, kevés vizet lehet pótolni időnként. Amikor már omlós volt a hús, zsírjára sütöttem, kicsit megpirítottam. A húsdarabokat kiemeltem egy tálra, a visszamaradt szaftot a zöldségdarabokkal együtt aprítógépbe tettem és krémes, homogén állagúra mixeltem. Ezt a műveletet el lehet végezni az edényben is botmixerrel, de én ehhez túlságosan féltettem az edényt.Ha szükséges, kevés húslevessel, ennek híján vízzel lehet hígítani a mártást.

sertéssült 027.jpg

 

Címkék: mártás főétel sertéshús

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr696210486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tina Recept 2014.10.10. 15:14:09

Kedves webmester,

Észrevettük, hogy nagyon finom receptek találhatók a blogodon, és egyúttal szeretnénk bemutatni neked az új honlapunkat, www.mytaste.hu ahol a felhasználók válogathatnak több mint 115 000 összegyűjtött recept közül. Az oldalon szintén található egy rangsor a leggyakrabban látogatott blogokról. Ha hozzácsatolod a te blogodat is, a keresőnk segítségével könnyen megtalálják a felhasználók a receptjeid. Ám a recept klikkelése után átirányítja őket a te blogodra, tehát egyre több látogatód lesz az oldalon. Ne aggódj, minden teljesen ingyenes.
A facebookon hetente publikálunk a bloggerek receptjeiből és egyre népszerűbb az oldalunk.

Mytaste.hu testvéroldalai megtalálhatók világszerte. Nagyon örülnénk, ha a te blogod is része lenne ennek a nagy családnak. Hónaponta közel 50 millió latogatónk van és ez a szám hónapról hónapra növekedik.

Ha bármilyen kérdésed van, kérem lépj velünk kapcsolatba, szívesen segítünk bármivel.

Üdvözlettel,
Tünde
info@mytaste.hu
süti beállítások módosítása