Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Kekszkinyomós süti

2010.08.09. 10:11

szerző: szekercelazac

Még évekkel ezelőtt vettem egy kekszkinyomót, gondoltam, szebbnél szebb sütiket fogok vele alkotni. Volt hozzá recept is. Megcsináltam, borzasztó lett. A tésztát nem tudtam kinyomni, ha mégis sikerült, nem ragadt a tepsire, formátlan és rossz ízű kupacokat sikerült készítenem. Ment a kutyának, de neki sem kellett. :)

Próbálkoztam még egyszer, de az eredmény nem lett sokkal jobb. Úgyhogy a kekszkinyomót a hátsó polcra száműztem, míg egy hónapokkal ezelőtti nagytakarításnál a kezembe nem akadt. Gondoltam, kutatok a neten egy jó recept után.

Olvastam mindenféle technikákról, hogyan lehet tökéletes kekszeket készíteni. Vastagon kivajazott tepsi, semmi nem kell a tepsibe, hidegre hűtött tepsi, hidegre hűtött tészta stb. Nos, pár próbálkozás után rájöttem: az a legfontosabb, hogy a tészta hideg legyen, a többi mindegy. Így is jó, meg úgy is jó.

A legjobb receptet Gizinél olvastam, bár én változtattam rajta egy kicsit. Az előző recepteknél – bár nagyon finomak voltak – eléggé tört a tészta. Azt hiszem, ennél a receptnél a keményítőnek köszönhető, hogy a kisült keksz tésztája nem töredezik.

Ha nincs kekszkinyomó szerkezet, ezt a tésztát vékonyra nyújtva, különböző formákkal kiszaggatva is el lehet készíteni. Kipróbáltam így is.

 

Kekszkinyomós süti

 

25 dkg margarin

50 dkg liszt

20 dkg porcukor

1 egész tojás

5 dkg keményítő

½ cs. sütőpor

vaníliás cukor

4 ek. joghurt (tej)

 

1 púpos ek. kakaó

 

A lisztet és a kockára vágott hideg margarint késes robotgépben összekevertem, aztán hozzáadtam a többi hozzávalót a kakaópor kivételével. 1-2 perc alatt kész lett a tészta. Természetesen kézzel is össze lehet gyúrni. A végeredménynek olyan állagúnak kell lennie, mint a gyurmának. Puha, könnyen formázható, nem ragacsos. A tésztát kettéosztottam egyik felét összegyúrtam a kakaóporral. (Legközelebb a fehér tésztába teszek 2-3 evőkanál kókuszreszeléket, úgy is biztos nagyon finom. A liszt mennyiségét meg csökkentem 5 dekával.) Hűtőbe raktam egy órára.

Mindig csak annyi tésztát vettem elő a hűtőből, amennyi a kekszkinyomó hengerébe belefért. 190 fokos sütőben 6-7 percig sütöttem. Figyelni kell rá, mert könnyen túl lehet sütni.

Akkor jó, amikor még nem kezd el pirulni a széle. Persze azok a kekszek sem rosszak, amik egy kicsit megpirultak, úgyhogy nagy tragédia akkor sem történik, ha tovább sütjük 1-2 perccel, mint kellene.

A kész kekszekből kettőt-kettőt összeragasztottam málnalekvárral és a tetejét csokival díszítettem.

 

Címkék: süti édesség

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr432208978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása