Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Magyaros zöldborsóleves

2010.08.08. 15:20

szerző: szekercelazac

A zöldborsóleves gyakori fogás nálunk. Sokféleképpen szoktam készíteni, mindenhogy szeretjük. Csirkeaprólékkal, krémlevesnek, ragulevesnek meg magyarosan is. Ma így főztem.

Magyaros zöldborsóleves

 1, 5 l víz

25 dkg zöldborsó

1 közepes sárgarépa

só, (petrezselyem)

 

30 ml étolaj

2 púpos evőkanál liszt

1 púpos kávéskanál pirospaprika

 

1 tojás

3 púpos evőkanál liszt

 A megtisztított, vastag karikákra vágott répát forrásban lévő sós vízben főztem 5 percen keresztül.

 

Ezalatt elkészítettem a rántást. (Egy kis gyakorlattal, már úgy főz az ember, hogy csak érzésre beleszórja a hozzávalókat a lábosba, úgyhogy most kimértem, pontosan mennyi olaj és liszt kell hozzá.) Az étolajat megforrósítottam, hozzáadtam a lisztet. Folyamatosan kevergettem, amíg a liszt halvány zsemleszínűre pirult. Eloltottam alatta a lángot és azonnal hozzákevertem a pirospaprikát. Eloltott lángnál elkerülhető, hogy a pirospaprika megégjen. Ha a rántás fokhagymás, annál is ugyanígy szoktam eljárni.

 

Eközben a répa félig megpuhult. Hozzáadtam a zsenge zöldborsót és forrástól számított 3-4 percig tovább főztem.

Közben elkészítettem a galuskát. Egy tojást jól megsóztam, majd felvertem. A 3 evőkanál liszttel kemény galuskatésztát készítettem.

Az erősen forrásban lévő leveshez kis adagokban hozzákevertem a rántást. 1-2 perc gyenge forralás után beleszaggattam a galuskát és újabb 1-2 perc után kész is volt a leves. Ehhez a leveshez nagyon jól illik a finomra vágott petrezselyem, de nagy bánatomra a család többi tagja rendszerint leszavazza.

 

 

Címkék: leves

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr282207468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása