Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Töltött paprika

2013.08.17. 17:28

szerző: szekercelazac

Olvasom az Anya főztje blogban, hogy a Duna éles határvonalat húz a töltött dolgok készítésében. Milyen igaz, a Dunántúlról származó férjem sem szereti, ha konkrétan beletöltöm a tölteléket a töltenivalóba, és szerinte is paprika nélkül tökéletes a töltött paprika. Köztes megoldásként pár paprikát meg szoktam tölteni, a többi tölteléket gombócként főzöm meg. Most kipróbáltam hagyma nélkül, ahogyan Wise Lady ajánlotta. Így is jó, meg hagymával is jó. És én bizony bevallom, a töltött paprika paradicsommártása nekem folyósan, savanykásan az igazi, pedig nem is dunántúli vagyok. Szeretem a sűrű, édes paradicsommártást is, de azt a paprika íze nélkül.

töltött paprika 001.jpg

Töltött paprika

5 nagyobb paprika

50 dkg darált sertéscomb

12 dkg rizs

1 kisebb, S méretű tojás

(1 kis vöröshagyma nagyon finomra vágva)

(1 tk pirospaprika)

só, bors

7 dl sűrű, házi paradicsomlé (1 nagy doboz sűrített paradicsom + víz)

1 ek cukor

1 ek olaj

1ek liszt

A paprikákat kicsumáztam és belülről is kimostam a benne maradt magokat. Elkészítettem a tölteléket. A darált húst nagyon alaposan összekevertem, összegyúrtam a rizzsel  és a tojással, sóztam, borsoztam. Itt szoktam hozzárakni a hagymát is, de most nem raktam bele. Nem hiányzott az íze, igaz, nem is zavar, amikor van benne. Piros paprikát pedig nem is szoktam belerakni, csak azért soroltam fel a hozzávalóknál zárójelesen, mert általában szoktak belerakni a színe miatt. Szerintem meg fehéren jó a töltelék.

A töltelékkel megtöltöttem a paprikákat. A maradékból 6 gombócot készítettem. 1 liter enyhén sós vízben főztem háromnegyed órán át. Azért főzöm elő a vízben, mert a nagyon finnyás kisfiam csak a teljesen tiszta paradicsommártást eszi meg és bizony előfordul, hogy rizsszemek, apró húsdarabkák leválnak a töltelékből. Közben elkészítettem a rántást. 1 evőkanál olajon világosra megpirítottam 1 evőkanál lisztet.

Tehát amikor nagyjából megfőtt a töltelék, átszűrtem a vizet és utána hozzáöntöttem 7 dl nagyon sűrű házi paradicsomlét. Ha szükséges ilyenkor pótolom az elfőtt vizet is. Kevésbé finnyásak természetesen kezdhetik a főzést egyből a paradicsommal. Még negyedórát főztem kis lángon, majd a cukorral édesítettem, és a mindösszesen két evőkanálnyi rántással berántottam. Óvatosan kevergettem már csak meg, és pár perc forralás után kész is lett.

Címkék: paprika paradicsomlé főétel

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr345421811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rajaram 2013.08.18. 10:39:33

az én receptem:
- 6 TV paprika
- fél kiló marha/sertés darált hús
- 1 tojás
- 12,5 dkg (egy zacskó rizs)
- 1 hagyma
- 1 zeller
- paprika
- bors
- 2 liter jó minőségű paradicsomlé
- 1 liter papírdobozos, olasz paradicsom sűrítmény

- hagymát megdinsztelni, rízst kb. 12 percig előfőzni
- elkészíteni a gombócokat a hagymával, tojással, rízzsel és a fűszerekkel
- megtölteni a 6 paprikát és még marad kb. 8 gombóc
- a paradicsomban megfőzni, amíg meg nem puhul a paprika, utána kivenni a paprikát és a gombócokat
- ezután belerakni a feldarabolt zellert, levelekkel együtt és főzni még kb. 20 percet. lehet egy kis cukrot is beletenni. ezután a zellert ki lehet dobni.
- rántást nem kell beletenni. hidegen is nagyon finom

Georgina Bojana 2013.08.18. 10:54:58

Jómagam másként készítem, először is a töltelék! A vöröshagymát felaprózva, először megdinsztelem kevés zsíron, majd úgy teszem bele a húsmasszába. Sőt beleszórok őrölt borsot (kisgyermek esetében ez mellőzendő),sót, valamint egy késhegynyi őrölt szerencsendiót! Nagyon megboldondítja! VIGYÁZZ! Valóban nagyon keveset, mert markáns fűszer. S, valóban jómagam piros paprikával is megszínesítem. Tojást is teszek bele, hogy ne essen szét! Mennyit? Hús mennyiségétől függően.
*
A "B" rizsből használok, de azt előbb jó előre leöblítem és hideg vízbe teszem, hogy megszívja magát. Így nem a húsból szedi ki a rizs a nedvességet.
*
Sűrített paradicsomot használok. Vízbe teszek 1 db NAGY ZELLERT FELKOCKÁZVA, vagy 2 kisebbet, sót és úgy teszem bele a megtöltött paprikákat.
A zeller őrületesen jó ízt ad a paradicsom mártásnak! Sőt paradicsom levesnek is!
Ha a kockára vágott zeller megpuhult, addigra jó a töltött paprika, sőt a gombóc is. Ilyenkor kiszedem a töltteket, meg a gombócokat. A zellert összetöröm krumplinyomóval. Majd bele a sűrített paradicsomot. Megkóstolom, utána sózom ha szükséges.Elkeverem, vissza a gombócokat, paprikákat. Lassú tűzön készre forralom.
Semmi rántás. Van aki tört krumplival, van aki friss kenyérrel szereti - nálunk.
Jó étvágyat és jó egészséget! Mindnyájunknak!

Behajtó70 2013.08.18. 11:26:20

"A paradicsommártása folyósan, savanykásan jó."

Nem értem, hogy miért nem tudja egy blogger betartani, hogy kiírja: SZERINTEM.

Mert úgy, ahogy írod, savanykásan, úgy SZERINTEM nagyon rossz! Én pl édesen szeretem....na?

Próbáld meg használni ezt szép színes magyar nyelvet, ha már cikkírásra adod a fejed!

Ráadásul kajaügyben elsősorban a megszokások, szubjektivitások döntenek, jó lenne ezt nem elfelejteni, és nem írni le a nyilvánvaló blődségeket, hogy mi a jó meg a rossz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.08.18. 12:40:30

@Behajtó70: mert? szerinted ki szerint, akkor is ha nincs ott minden mondat utan, hogy szerintem?

szekercelazac 2013.08.18. 14:32:14

@Behajtó70: Az Index címlapot nem én írom. A blogban viszont ezt írtam "És én bizony bevallom, a töltött paprika paradicsommártása NEKEM folyósan, savanykásan az igazi..."

Behajtó70 2013.08.18. 19:32:45

@szekercelazac: így érthető, azért nem ertettem, hogy késbőbb meg írtad, abogy illik. Persze jellemző az indexre ez a megmondóemberes stílus...majd ők megmondják, hogy mi a jó, a helyes, az egytlen követendő.

Köszönöm a korrekt választ!

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2013.08.18. 22:50:34

@Georgina Bojana: Ez a zeller áttörve nagyon tetszik. Ki fogom próbálni!
Köszönöm.

kiwirágós kivirradtig 2013.08.19. 00:38:05

"a töltött paprika paradicsommártása nekem folyósan, savanykásan az igazi"

Másnak meg biztos máshogy. De még mindig jobb, mint az Index-címlapra kitett baromság.

Amúgy királyság, hogy mindenki munka nélkül, a receptekkel akar sztár lenni, mert pár bloggernek sikerült.

Mondjuk a helyesírást nem lenne hülyeség megtanulni. Kezdve azzal, hogy alany, állítmány, tagmondat, vesszőhasználat stb.
Most még kurvára nem megy.
Ha úgy főzöl, ahogy írsz, akkor nem szívesen ennék belőle.

kiwirágós kivirradtig 2013.08.19. 00:39:33

@hagyma:
Te már elfelejtettél magyarul ott a nagy Amerikában.

Merthogy most (is) hülyeséget írtál.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.08.19. 04:39:48

@kiwirágós kivirradtig: szerinted irtam hulyeseget
szerintem nem
tudod, tok foloslegesnek tartom leirni, hogy szerintem a pacal jo
ha a blogomban leirom, hogy a pacal jo, akkor mindenkinek illik tudnia,, hogy szerintem
mivel en irom
ezert nincs szukseg szerintemezesre, szerintem
understand?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.08.19. 05:17:01

amugy szerintem a toltottpaprika martasa ugy felig surun jo es faszaul eltalalva a savanyu-edes izt
tantas semmikeppen nem kell bele szerintem es szerintem en siman friss kenyerrel szeretem, mert szerintem nem kell hozza krumpli, de szerintem opcionalis

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.08.19. 05:18:38

viszont paradicsomos kaposztahoz meht /szerintem/ kis fottburgonya

amugy a toltottpaprikat kedvelik amerikaban is
nem egy kifejezett ettermi kaja, de menzan jatszik

mysteria 2013.08.22. 19:30:49

@kiwirágós kivirradtig: Lennél olyan kedves és leírnád, hogy szerinted pontosan hol vétett helyesírási hibát a bejegyzés írója? Egy vesszőhibát észrevettem, de nem hiszem, hogy ez olyan hatalmas tragédia lenne.

"Amúgy királyság, hogy mindenki munka nélkül, a receptekkel akar sztár lenni, mert pár bloggernek sikerült."

Nem kioktatásképpen mondom, de a legtöbb blogger az első bejegyzésben leírja, hogy mi a célja a bloggal, hogy miért kezdett egyáltalán bele a blogolásba. Ezt te nyilvánvalóan nem olvastad el itt, mert akkor nem írtál volna le ilyesmit.

Persze, ha mindezt nem a bejegyzés írójának címezted, hanem valamelyik kommentelőnek, akkor nem szóltam.
süti beállítások módosítása