Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Körtecsatni

2013.09.16. 18:49

szerző: szekercelazac

A chutney (ejtsd: csatni) indiai eredetű, zöldségből vagy gyümölcsből készült, erősen fűszerezett, savanyú, édes vagy csípős, lekvár állagú étel, amelyet sós ételekhez, leginkább húsokhoz fogyasztanak. Legalábbis én ezt hittem idáig. Mivel nagyon sokan hasonlítják a lekvárhoz, azonnal előjött bennem egy ösztönszerű idegenkedés. A húshoz lekvárt? Valójában a csatni lehet darabos, szósz állagú is, és itt helyreállt az én fejemben is a dolog. Hiszen az ananászos édes-savanyú mártást szeretem, miért ne lehetne más gyümölcsből is hasonlót készíteni? A csatni persze nagyon más, de ugyanolyan finom. Mostantól nagy rajongója vagyok, imádom. Rengeteg változat létezik belőle. Nem csak állagban; a hozzávalók felhasználásának, a fűszerezésnek csak a képzelet szabhat határt. Bár hagyományosan valamilyen kevésbé erős ecettel savanyítják, pl. borecettel, én most citromot használtam ecet helyett.

 körtecsatni 012.jpg

Körtecsatni

 

1 kg meghámozott felkockázott, érett körte

1 közepes fej vöröshagyma

1 kápia paprika

1 citrom

1 kk. fahéj

1 kk. chilipor

1 kk. őrölt gyömbér

½ kk. kurkuma

2 ek. cukor

5 dkg mazsola

 

A vöröshagymát és a paprikát a kis kockákra vágott citromhússal együtt aprítógépben darabosra aprítottam. Teflonos lábosba öntöttem, és a körtén kívül hozzáadtam mindent. 10 percig közepes lángon pároltam, folyamatosan kevergetve. Pirítani nem szabad, ha a leve elfő, kevés vízzel pótolni kell. Hozzáadtam a körtét, ami  hamarosan sok levet engedett. Ha a körte nem lédús fajta, kevés vizet lehet hozzáadni. Miután újra felforrt, lejjebb vettem a lángot. Időnként megkevergetve szószos állagúra sűrítettem. Ez most 20 percig tartott. A végén még lehet utánafűszerezni, beállítani az édességét-savanyúságát-csípősségét ízlés szerint.

Forrón üvegekbe töltve, fejtetőre állítva, szárazdunsztban lehet tartósítani is.

körtecsatni 01.jpg

Címkék: körte mártás befőzés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr415515598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása