Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Már régóta gondolkoztam azon, hogy megpróbálok itthon gyümölcsecetet csinálni. Nézegettem a recepteket, de nem találtam kedvemre valót. Aztán teljesen véletlenül ráakadtam egy nagyon egyszerű almaecet receptre.

Pont kapóra jött, mert almás sütit készítettem. Bögrés recept, az egyik kedvencem.

 

Almás kevert süti

 1,5 kg alma

őrölt fahéj, vaníliás cukor

 

4-5 tojás

1,5 bögre cukor

kb. ½ dl étolaj (elhagyható)

kb. 3 dl tej

3 bögre liszt (egy része helyettesíthető darált dióval)

1,5 cs. sütőpor

Az almát meghámoztam. A már meghámozott almadarabokat citromos vízbe raktam, hogy ne barnuljon meg, míg a többit hámozom. Vékony szeletekre vágtam és egy erősen kivajazott nagy tepsiben leraktam. Megszórtam őrölt fahéjjal és vaníliás cukorral.

A tészta hozzávalóit egyszerűen csak habosra kell keverni egy nagy tálban. Azonban könnyebb, lazább lesz a tészta, ha a következő módon készítjük el: a tojások sárgáját a cukorral habosra kevertem. Hozzáadtam a tejet és az étolajat, majd a lisztet és a sütőport. Mivel fél csomag sütőport nem szeretek elhasználni – mert a felbontott csomagot elfelejtem, és előbb-utóbb csak kidobom -, 1 cs. sütőport és egy késhegynyi szódabikarbónát használtam. A tésztának piskótatészta sűrűségűnek kell lennie. Ha szükséges, kevés tejet lehet még adni hozzá. Utána a tojások fehérjét kemény habbá vertem és lazán beleforgattam a masszába. A tésztát az almaszeletek tetejére öntöttem és 180 fokos sütőben 30 percig sütöttem. Félidőben letakartam a tetejét sütőpapírral, mert erősen barnult. Egy fogpiszkálót szoktam a tészta közepébe szúrni, ha már nem ragad, akkor kész a sütemény. Amikor kihűlt felszeleteltem és megfordítottam, hogy az almás rész kerüljön felülre.

 

Az almahéjból pedig almaecetet szeretnék csinálni. Itt találtam ezt a nagyon egyszerű receptet. Elkészítettem, majd meglátjuk, mi lesz belőle.

 

Almaecet

 

almahéj

cukor

víz

 

Egy 1,7 l.-es üvegbe raktam 4 ujjnyi almahéjat. Felöntöttem annyi vízzel, hogy még 4 ujjnyi legyen. Ez 7 dl. víz volt. A víz mennyiségének megfelelő tizedannyi cukrot, vagyis 7 dkg-ot rászórtam a tetejére, és letakartam gézzel. 10 napig meleg helyen kell tartani, majd leszűrni. Miután leülepedett, újra le kell szűrni, és hűtőben tárolva sokáig eláll.

 

 

Címkék: süti ecet befőzés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr52222655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása