Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

És eljött az ideje, hogy kipróbáljam az öregtésztával sütést. A sajtos bagettek tésztájának az egynegyedét a kikapcsolt kenyérsütőgépben hagytam egész éjszakára. Közben túlkelt, majd összeesett a tészta. Reggel egy kicsit átgyúrtam, majd beraktam a hűtőbe. Amikor elővettem a kenyérsütéshez, észrevettem a hűtőben egy kis maradék krumplipürét, úgyhogy ezt is felhasználtam a kenyérhez.

Miközben készítettem a kenyeret, azon gondolkoztam, hogy gyerekkoromban valami iszonyatosan nehéz, megterhelő munkának hittem a kenyérsütést. Lehet, hogy azért, mert olvastam, hogy régen az asszonyoknak megvolt a heti kenyérsütő napjuk és azt hittem, hogy ez egy egész napos elfoglaltság. Jó, persze akkor nem voltak ilyen gépek, mint most, amik jelentősen megkönnyítik a konyhai munkát. De emlékszem, hogy anyukám sütött azért néha kenyeret. Vagyis inkább kiflit vagy zsemlét, ha vasárnap vagy ünnepnap elfogyott otthon a kenyér. Akkor ugyanis nem volt Tesco, meg éjjel-nappali. Szombaton délig voltak nyitva a boltok, vasárnap semmi. Pontosabban voltak kijelölt vendéglátóhelyek (legalábbis Budapesten, máshol nem tudom hogy működött), ahol vasárnap délelőtt is lehetett venni kenyeret, tejet. Itt általában jó hosszú sorok álltak. De amúgy a maszek péknél órákat kellett sorbaállni a friss ropogós kenyérért. Szóval, Anyu inkább sütött otthon ilyenkor. Én meg most már szinte mindig itthon sütöm. Ha néha boltban akarok kenyeret venni, valaki mindig megkérdezi:

- Nem lehetne inkább, hogy te süssél?

 

Burgonyás kenyér öregtésztával.

 

2 bögre (2,5 dl) rétesliszt

1 bögre finomliszt

0,5 bögre krumplipüré

0,5 bögre langyos víz+6 ek. tej

20 dkg öregtészta

1,5 kk.só

1 ek. cukor

2 dkg vaj

1 dkg élesztő

 

A kenyérsütő üstjébe raktam a kétféle lisztet, az öregtésztát. A fél bögrényi krumplipürét feleresztettem a fél bögre langyos vízzel, és így adtam hozzá. Beleraktam a sót, a cukrot az élesztőt és a vajat is, és elindítottam a gépet „tészta” programon. Mivel a hozzávalók nem álltak össze egy szép kis gombóccá, láttam, hogy még folyadékra van szükség. Hat evőkanál tej kellett ahhoz, hogy rugalmas gombóccá dagassza a gép a tésztát. A dagasztás végén formáztam és a kenyérsütőformába raktam a tésztát. Érdekes, a kenyérsütőformában sült kenyerekhez nem kell kétszer keleszteni a tésztát, anélkül is laza, jó szerkezetű lesz a tészta. Egy kicsit több idő kellett a kelesztéshez mint máskor, 75 perc elteltével tudtam sütőbe rakni. Előmelegített sütőben, 180 fokon 35 percig sütöttem légkeveréssel. Nem bántam meg, hogy kipróbáltam az öregtésztás sütést. Nagyon könnyű, laza kenyér lett a végeredmény.

 

Címkék: kenyér

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr812244296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mysteria 2010.08.24. 19:49:48

Nekem egészen biztosan nem jutott volna eszembe krumplipürét tenni a kenyértésztába. :o Sajnos belőlem hiányzik az ilyen fajta kreativitás. :( :D

szekercelazac 2010.08.25. 16:20:20

Pedig csak az van benne, ami amúgy is kell a burgonyás kenyérbe: krumpli, tej, vaj

mysteria 2010.08.27. 11:48:27

Így, hogy végiggondoltam, ésszerűnek tűnik, csak magamtól nem jutna ilyesmi az eszembe. :)
süti beállítások módosítása