Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Paradicsomlé télire

2010.08.26. 15:54

szerző: szekercelazac

Végre beérett a paradicsom. Nem is emlékszem ilyen évre,hogy még augusztus elején is mutatóban volt pár szem piros paradicsomunk. Általában július közepétől már tudok paradicsomlét eltenni. Az idén most sikerült először.

Az évek során egyedi technikát dolgoztam ki a befőzéséhez. Mivel a paradicsom elég sok vizet tartalmaz, ahhoz hogy sűrű paradicsomlét kapjunk el kéne főzni a vizet róla. Viszont a hosszas forralás rontja a minőségét, meg hát ha nem muszáj, nem is szívesen kevergeti az ember a nagy fazék gőzölgő paradicsomot a kánikulában. Az is megoldás, hogy elrakjuk úgy, ahogy van, és a víz egy idő után az üveg tetején kiválik. Ilyenkor van egy fél üveg paradicsomlénk és egy fél üveg vizünk, amit felhasználáskor leöntünk a paradicsom tetejéről. Ehhez azonban kétszer annyi üveg és kétszer annyi hely kell a kamrában. Az én módszerem a következő:

 

Paradicsomlé télire

 

paradicsom

szalicil

 

Általában 5-6 kg paradicsomot szoktam egyszerre befőzni. Ez a mennyiség kényelmesen elfér egy 10 literes fazékban és nem túl nagy munka egyszerre. Az alaposan megmosott, érett paradicsomot feldaraboltam és egy nagy fazékban feltettem főni. A fazékban a krumplinyomóval összetörtem, hogy levet engedjen és ne égjen le. Amikor felforrt, eloltottam alatta és paradicsompasszírozón ledaráltam. Miután kihűlt a lé, egy napra a hűtőbe tettem. Ez alatt az idő alatt a víz kivált belőle. De pár óra állás is elég lehet. A tetejéről a vizet egy merőkanállal óvatosan lemertem, vigyázva, hogy ne kavarjam fel. Ismét felforraltam. Különböző méretű, alaposan kimosott üvegekbe töltöttem. Mindegyik tetejére egy késhegynyi szalicilt tettem. Jól záródó fedővel lezártam, szárazdunsztba tettem és itt hagytam kihűlni.

 

 

Címkék: befőzés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr402249813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása