Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Majonézes saláta

2010.08.29. 17:43

szerző: szekercelazac

Régebben mindig boltban vettem kész majonézt, nem is gondoltam rá, hogy itthon készítsek. Aztán egyszer sikerült egy olyan rosszízűt vennem, hogy nem lehetett megenni. Kidobni sajnáltam. Megenni nem akartam. És éppen ekkor olvastam egy receptet a majonéz készítéséről. Onnantól kezdve csakis itthon készült majonézt eszünk, sokkal finomabb és nincs tele ízfokozóval.

Ami pedig a salátába kerül, az nálunk mindig ugyanez. Úgy alakult ki, hogy ezeket a dolgokat mindenki szereti a családban, de természetesen ez szabadon variálható.

 

Majonézes saláta

 

1 tojássárgája

1 kk. mustár

kb. 1,5 dl olaj

 

1 nagy pohár tejföl

só, bors, cukor

 

50 dkg krumpli

5 tojás

5 dkg reszelt sajt

1 doboz konzerv kukorica

1 kis alma

 

Majonéz készítése: A tojássárgáját és a mustárt magas fokozaton habverővel folyamatosan kevertem, miközben az olajat előbb cseppekben, majd vékony sugárban fokozatosan hozzáadtam. Addig kell folytatni az olaj hozzáadását, amíg a folyékony sárga massza világosabb árnyalatú nem lesz és krém állagúvá válik. Ez kb. 1,5 dl olaj, de néha elég 1 dl is.

Tartármártás készítése: A kész majonézhez hozzáadtam a tejfölt, kevés cukrot, sót és borsot. Jól összekevertem.

A saláta készítése: A krumplit héjában megfőzetem, mikor kihűlt vékony karikákra vágtam. A tojást szintén megfőztem és felkarikáztam. Az almát meghámoztam és a húsát egészen kicsire felaprítottam. A kukoricát lecsöpögtettem. A tartármártásban elkevertem a reszelt sajtot, majd hozzákevertem a többi hozzávalót. Egy órára hűtőszekrénybe tettem, hogy az ízek összeérjenek.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr972256793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása