Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Palacsinta

2013.08.23. 08:33

szerző: szekercelazac

A palacsintát az egész világon ismerik és szeretik. Ennek megfelelően rengeteg változat létezik. Magyarországon a nagyon vékonyra sütött, híg tészta a jellemző. A viszonylag kevés hozzávaló ellenére ebből is számtalan recept létezik. Az én verzióm nagyon egyszerű, évek óta így sütöm a palacsintát. Sós és édes töltelékhez egyaránt nagyon jó.

dupla palacsinta.jpg

Palacsinta alaptészta

30 dkg liszt

kb. 7 dl tej

3 tojás

(csipet só)

1/2 dl étolaj

A lisztet a tojással és a tej felével csomómentesre keverem. Mixergéppel érdemes alacsony fokozatot használni, hogy ne habosodjon fel. Ezután hozzákeverek annyi tejet, hogy tejszín sűrűségű legyen, majd az olajat is hozzáadom. Vizet, szódavizet nem rakok bele, sokkal finomabb csak tejjel. A sót zárójelbe raktam; én nem szoktam sózni, de tudom, hogy só nélkül nagyon sokan íztelennek éreznek mindent. Cukor sincs benne, mert a cukortól könnyen leragad sütés közben. Az olaj pedig azért került a tésztába, mert sütésnél már nem használok semmilyen zsiradékot, csak az első palacsinta sütése előtt kentem ki a teflonos palacsintasütőt pár csepp étolajjal. Fél óráig pihentetem a tésztát, majd felkeverem. Ha időközben besűrűsödött, egy kis tejjel hígítom.

A palacsintasütő serpenyőt felforrósítom. Egy kis merőkanálnyi tésztát laza csuklómozdulattal szétterítek benne. Amikor a tészta átsült (ezt lehet látni, ahogy átsül a nyers tészta, legutoljára a közepén), egy fakéssel óvatosan a palacsinta széle alá nyúlok és fellazítgatom. Megmozgatom a serpenyőt. Ha csúszkál a palacsinta, megfordítom.Én a fakést a palacsinta alá dugva egy gyors mozdulattal, más pedig feldobja, vagy széles lapátot használ a fordításhoz. Most már csak 5-10 másodpercig hagyom sülni, majd átcsúsztatom az odakészített tányérra.

Ha mégis leragad, odatapad, egy papírtörlővel kitörölgetem és beolajozom a serpenyőt a következő palacsinta sütése előtt.

 

Mit tegyünk, ha a palacsinta leragad?

  •  Jó minőségű palacsintasütőt használjunk. Vékonyka, elhasználódott palacsintasütőben, lepattogzott teflonréteggel nem lehet jó palacsintát sütni, a hőeloszlás ilyenkor nem egyenletes a serpenyő alján. A legjobb az öntöttvasból készült, vagy a teflonserpenyő. Kerámia bevonatos edényt még nem használtam, de arról is jókat olvastam.
  • Tegyünk elegendő zsiradékot a serpenyőbe vagy a tésztába.
  • Süssük meg jól, a félig nyers tészta ragad.
  • Legyen forró a serpenyő. Nagy segítség az a fajta, amelyikben a piros pötty mutatja, hogy mikor elég meleg.

 palacsintasütő.jpg

 

Mit tegyünk, ha a palacsintatészta szakad?

  • Ha túl híg a tészta, keverjünk hozzá pár evőkanál lisztet.
  • Nagyon alaposan keverjünk szét a tésztában még egy tojást.

 

Mi legyen  tésztával, ha végképp nem sikerül a palacsinta sütése?

Tejespite

Némi cukor (és opcionálisan apróra vágott gyümölcs) hozzáadásával borítsuk kivajazott tepsibe, és süssük meg a sütőben.

Hamis császármorzsa

Süssünk jó vastag palacsintákat a jól kiolajozott serpenyőben. Nem baj, ha szétszakad. Vágjuk fel kis csíkokra az eddigi selejt darabokkal egyetemben, majd a forró serpenyőben kevergetve pirítsuk meg egy kicsit. Fahéjas porcukorral vagy baracklekvárral is nagyon finom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr25469133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása