Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

A tökéletes piskóta

2013.09.09. 18:48

szerző: szekercelazac

A tökéletes piskóta rizslisztből készül - és ideírom, mielőtt valaki belekötne -, szerintem.

Egy ideje csak gluténmentes ételeket eszem, így került képbe a rizsliszt. Találtam ezt a fantasztikus  rizslisztes piskóta receptet. Sokkal jobb, sokkal finomabb, mint a búzalisztes változat. Könnyű, szinte már habos az állaga, nem esik össze kihűléskor sem, finoman roppanós a teteje. Igaz, drágább is valamivel. Ezúttal túrókémmel töltöttem meg és friss fügével dúsítottam. A füge helyett bármilyen gyümölcsöt lehet használni.

túrós-fügés piskóta (gluténmentes) 020.jpg

Rizslisztes piskóta (gluténmentes)

10 dkg rizsliszt

5 dkg étkezési keményítő (kukorica)

1/2 cs. Haas sütőpor (gluténmentes)

5 tojás

12 dkg cukor

1 ek. olvasztott vaj

Természetesen el lehet készíteni úgy is, hogy nem ügyelünk a gluténmentességre, ilyenkor mindegy milyen a sütőpor és a keményítő.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra. A rizslisztet, a sütőport és a keményítőt összekevertem egy tányérban. Gépi habverővel,  a legmagasabb fokozaton a tojások fehérjét kemény habbá vertem a kanalanként adagolt cukorral. Nem kell túlverni, amikor már látszódott benne a habverő nyoma, még 1-2 percig vertem. Egyesével hozzáadtam a tojások sárgáját. Belecsorgattam az olvasztott vajat. A  lisztes keveréket apránként, szitálva, óvatosan beleforgattam a masszába, hogy ne törjön össze a tojáshab. Ezt a műveletet legjobb szűrőkanállal, vagy sima evőkanállal végezni. A nagy gáztepsit alaposan kivajaztam és a masszát a közepébe öntöttem. A kanállal szétterítettem, úgy, hogy lehetőség szerint ne érjen hozzá a tepsi széléhez. 20 percig sütöttem légkeverés nélkül.

Túrókrém

50 dkg túró

20 dkg puha vaj

25 dkg porcukor

3 cs. vaníliás cukor

1 citrom reszelt héja

kb. 20 dkg aprított gyümölcs (nekem most füge)

Az összes hozzávalót keverőtálba tettem és habosra kevertem. Most nem tettem bele citromhéjat, mert nem volt itthon citrom.

1_1.jpg
A kihűlt piskótát a tepsiben négy csíkra vágtam. A széleit először le szoktam vágni, de ez ízlés dolga. A sógornőm szerint pont a legjobb részétől szabadítom meg ilyenkor a süteményt. A túrókrémnek körülbelül kéthatodát az egyik piskótalapra kentem és kiraktam a szeletekre vágott fügével. Ráborítottam egy másik piskótalapot, és vékonyan megkentem a túrókrémmel. A másik felével ugyanígy jártam el. Csokoládéforgáccsal és fügeszeletekkel díszítettem.

Címkék: füge süti édesség túró piskóta gluténmentes rizsliszt

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr215500928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása