Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Kürtőskalács

2010.11.27. 09:21

szerző: szekercelazac

Tegnapelőtt recepteket nézegettem, amikor egy kép láttán a kisfiam felkiáltott:

– Anya, nézd, kürtőskalács!

– Szeretnél enni? Holnap sütök. – ígértem meg nagyvonalúan, aztán tökéletesen ki is ment a fejemből.

Tegnap délután ismét recepteket nézegettem és egy kinyújtott kelt tészta képénél a fiam megkérdezte:

– Most már nézed a kürtőskalácsot?

Hű, a kürtőskalács! És már fél öt! Gyorsan beleszórtam a kenyérsütőbe egy alap kalács hozzávalóit, remélve, hogy a kürtőskalács tésztája sem különbözhet sokban. Utólag megnézve pár receptet, valóban nem. Amíg a gép dolgozott, az után kutattam, hogyan lehet a sütőben kürtőskalácsot sütni. Mivel nekem grillezős-forgónyársas sütőm van, ez a lehetőség adott volt. Láttam, hogy sörösdobozon sütik a legtöbben. Csakhogy nekünk nem volt sörösdobozunk. Van viszont kutyánk és így kutyaeledel-konzerv is. Tehát jó alaposan kimostam két kutyaeledeles dobozt, késsel akkora lyukat fúrtam az aljára, amin a sütő grillnyársa éppen átfért. A dobozok belsejét kitömtem összegyűrt újságpapírral, egyrészt azért, mert azt olvastam, hogy így a kalács belseje nem pirul meg, másrészt azért, hogy a nyárs a doboz közepén maradjon. A kitömött dobozokat felhúztam a nyársra és betekertem alufóliával. A kis csavaros rögzítők (amiknek az a funkciója, hogy a csirke ne forogjon el a nyárson) közül csak az egyik fért már rá a nyársra, de nem volt baj, így sem forogtak el a dobozok. Bepróbáltam a sütőbe, pont jó volt! Eddigre megkelt a tészta, kezdődhetett a sütés érdemi része.

 

 

Kürtőskalács

 

3 nagy bögre (3,5 dl) finomliszt

1 bögre tej (-2-3 evőkanálnyi)

1 tojás

3 ek. cukor

6 dkg puha vaj

2,5 dkg élesztő

csipet só

 

olaj

kristálycukor

 


 

 

 

 

A kenyérsütőgépben bedagasztottam a tésztát, majd a lekapcsolt gépben duplájára kelesztettem 45 perc alatt. Ha szükséges, annyi lisztet kell még adni hozzá, hogy közepes keménységű kelt tésztát kapjunk. Én két-három evőkanálnyival kevesebb tejet raktam hozzá, így pont jó lett a tészta. A tésztát kinyújtottam kb. félujjnyi vastagra és hosszú csíkokra vágtam. Az alufóliába csomagolt dobozokat jó alaposan bekentem étolajjal és elkezdtem rá körbetekerni a tésztacsíkokat. Amikor az egyik tésztacsík elfogyott, a következővel jól összenyomkodtam, úgy tekertem tovább. A tészta két végét is rögzítettem, nehogy forgás közben letekeredjen. Utána a munkapulton kicsit meghengergettem az egészet, hogy a tészta mindenhol egyenletes vastag legyen. Bekentem étolajjal mindenhol. Egy tálcára kristálycukrot öntöttem és ebben is megforgattam. Előmelegített sütőben 180 fokon sütöttem grill-légkeveréses sütésen. A nyárson szépen forgott a kalács, 15 perc alatt gyönyörűen megpirult. Ebből a tészta mennyiségből pont két ilyen nagy kalácsot tudtam sütni. Bármennyire is odafigyeltem rá, az első kalács nagy része pont a sütés vége előtt leesett az alá készített tepsire. Nem baj, így is nagyon finom volt. A második kalács viszont tökéletesen sikerült. Akkora sikernek bizonyult a kürtőskalács, hogy mára is ezt kértek családtagjaim.

Címkék: kelt tészta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr682476246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása