Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Ezt a receptet pár éve találtam a neten, sajnos már elfelejtettem, hogy hol. Vaníliás karika néven mentettem el magamnak. Szerintem kevéssé hasonlít a vaníliás karikához az íze, de tökéletes keksz alaprecept. Sütöttem már a tésztából csokikrémes, kókuszos, diós és fahéjas kekszet, most pedig a kisfiammal cukormázas díszítéssel láttuk el. Nagyon jó szünidei elfoglaltság gyerekek részére, a fiamat majdnem háromnegyed órán át lefoglalta. Dizájner díjat azért nem nyernénk a mintákkal, de vidám látvány a sok színes keksz, jól szórakoztunk az elkészítése közben, és nem utolsósorban finom is.

cukormázas keksz.jpg

Vaníliás karika avagy keksz alaprecept

70 dkg liszt

25 dkg puha margarin

1 cs. sütőpor

25 dkg kristálycukor

2 cs. vaníliás cukor

csipet só

4 tojás

1 citrom reszelt héja

Most csak egy fél adagot készítettem és a reszelt citromhéj kimaradt, mivel nem volt itthon citrom. A hozzávalókat összegyúrtam és egy napra a hűtőbe raktam. Másnap a tésztát átgyúrtam, keksz vastagságúra nyújtottam és virágformájúra szaggattam. A sütőt előmelegítettem 170 fokra és kb. 12 percig sütöttem. A kekszek világosak és puhák maradtak így, aki szárazabban, ropogósabban szereti, annak érdemes 3-4 perccel tovább sütni. Amíg a keksz kihűlt elkészítettem a cukormázat.

Cukormáz

1 tojásfehérje

15-20 dkg porcukor

pár csepp ecet

A tojásfehérjét habbá vertem, közben folyamatosan adagoltam hozzá a porcukrot. Egy-két csepp ecetet adtam hozzá, hogy fényesebb legyen. Annyi cukor kell hozzá, hogy sűrű masszát kapjunk, a belemártott kanálról ne folyjon le mind, de csíkot lehessen húzni vele. A kész cukormázat kis tálkákba háromfelé osztottam.

Az egyiket fehéren hagytam, a másodikat pár csepp piros, a harmadikat pedig kék ételfestékkel színeztem. Természetes anyagokkal is lehet színezni, pl. neszkávé, kakaópor, szörp, gyümölcs- vagy céklalé, de tapasztalatom szerint nagyon halványak lesznek ilyenkor a színek.

Ha a máz időközben nagyon sűrűsödne, pár csepp vízzel lehet hígítani, ha túlhígítottuk, porcukorral javíthatunk az állagán. Felnőtteknél és ügyesebb gyerekeknél nylonzacskóba tölthetjük a mázat és pici lyukon keresztül kinyomva lehet díszíteni, írókázni a kekszeket. Kevésbé jó kézügyességű gyerekekkel pedig ahogy mi csináltuk:  kiskanálról csorgattuk, fogpiszkálóval mintáztuk.

A díszítéshez használtunk még mazsolát, kókuszreszeléket és olvasztott csokit.

Címkék: süti édesség keksz cukormáz

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr745404013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mysteria 2013.07.15. 21:03:01

Szerintem tök aranyosak lettek. :) Mondjuk én ezekért a kekszekért kevésbé vagyok odáig.
süti beállítások módosítása