Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Kovászos uborka

2013.08.01. 08:36

szerző: szekercelazac

A kovászos uborkát mindenki másképp csinálja. Rengeteg recepttel, rengeteg ízzel találkoztam már. Mindenkinek van tuti receptje. Van, aki ezt egyedül és kizárólagosan A KOVÁSZOS UBORKÁNAK gondolja, így csupa nagy betűvel. Én teljesen el tudom fogadni, ha valakinek másképp jó, de én így szeretem, így szoktam.

kovászos uborka 010.jpg

Kovászos uborka

1,7 l-es üveghez:

kb. 1 kg közepes méretű fürtös uborka (olyan 8-10 db mérettől függően)

1 csokor kapor

kis darab torma (elmaradhat)

1 evőkanál jódozatlan só

1 kis szelet szikkadt fehér kenyér

(2-3 gerezd fokhagyma)

Az uborkákat alaposan megmostam. A két végét levágtam, mert előfordulhat, hogy keserű, ez ne kerüljön az üvegbe. Az uborkákat hosszában 4-5 helyen bemetszettem késsel, úgy hogy a két végén egyben maradjon. Erre azért van szükség, hogy a lé alaposan átjárja belül is. Kisebb uborkáknál elég lehet, ha villával jól megszurkáljuk.

A kapor felét az üveg alján szétterítettem. Az uborkákat szorosan egymás mellé állítottam, amennyi csak az üvegbe fért. A keskenyebb, nem duci uborkák itt előnyben vannak, többet tudunk bepréselni az üvegbe. Pici darab tormát 3 vékony csíkba vágtam és az uborkák közé dugtam.Mivel most az üveg tetején nem nagyon maradt hely, a maradék fél csomag kaporral is ugyanígy jártam el. Máskor az uborkák tetejére terítem. Felöntöttem annyi langyos, sós vízzel, amennyi az uborkákat ellepte. Ez kb 1 liter víz, amiben az 1 evőkanál sót elkevertem. A szikkadt kenyérdarabot is rátettem a tetejére. Akárcsak a vödrös savanyúságnál, itt sem forralom fel és hűtöm le a vizet. Az indok ugyanaz: olvastam, láttam ilyen recepteket, így egyszerűbb és ugyanolyan finom.

Egy kistányérral letakartam az üveget és kerestem neki egy félárnyékos helyet a kertben. Napra nem szabad tenni, mert akkor felforr. A jó kovászos uborkához egyenletes meleg kell, nem forróság. Éjszakára behoztam a konyhába. Két nap után megkóstoltam, pont jó lett.  Ha mégsem, a kenyeret akkor is leveszem róla és még egy napig érlelem. Most, miután a kenyeret kivettem belőle, a levét tiszta üvegbe szűrtem. Az uborkákat lemostam, így raktam a lébe. A hűtőben kb. két hétig áll el. Ha addig nem fogy el.

Ha a testvéremnek készítem, fokhagymát is szoktam rakni az uborkák közé, én nem szeretem fokhagymásan.

Címkék: uborka savanyúság

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr95417013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása