Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Szalagos fánk

2010.11.28. 11:37

szerző: szekercelazac

 

Tegnap mégsem újabb adag kürtőskalács készült, hanem szalagos fánk. Pont jó volt a gulyásleves után. Sokáig nem tudtam kelt tésztát készíteni, így fánkot se. Azt hittem, valami különleges ügyesség kell hozzá. Már a kidolgozása is! Anyu mindig tálban dagasztotta a kelt tésztát, valami különleges technikával. A tenyerét felfordítva a tészta alá tette és az ujjaival, körkörös mozdulatokkal nagyon gyorsan csodálatos kelt tésztákat dagasztott. Akárhányszor megpróbálkoztam ezzel a technikával, mindig begörcsölt a kezem, ráadásul az összes tészta is rám ragadt. Szerencsére tanultam más módszert egy cukrásztól, aki a munkapulton dolgozta ki a tésztát. És persze ma már itt van a gép, ami a nehéz munkát elvégzi.
 
 
Szalagos fánk
 
50 dkg liszt
kb. 2 dl langyos tej
3 ek. cukor
6-7 cl. étolaj
3 tojássárgája
2,5 dkg élesztő
 
kb. 1 liter olaj a sütéshez
vaníliás porcukor
 
A hozzávalókból közepes keménységű kelt tésztát készítettem a kenyérsütőgépben. Szokásos módon a lekapcsolt gépben duplájára kelesztettem. Másfél ujjnyi vastagra kinyújtottam és kiszaggattam. Mivel ekkora méretű pogácsaszaggatóm nincs, ehhez a művelethez egy vékonyfalú poharat szoktam használni. Ezután letakarva hagytam még húsz percet pihenni. Közben az olajat felmelegítettem. Sok olaj kell, nehogy a fánk az edény aljára érjen és megégjen. Nem szabad nagyon forróra melegíteni az olajat, mert akkor túl hamar barnul a fánk és nyers marad a közepe. Ha viszont nem elég meleg, megszívja magát olajjal. Ez ellen kevés alkoholt szoktak a tésztába tenni. A fánkok közepét az ujjammal óvatosan benyomkodtam felülről. Először a felső részükkel alulra tettem a fánkot az olajba és kis lángon fedő alatt sütöttem pár percig. Amikor ez az oldala megsült, megfordítottam és most már nagy lángon, fedő nélkül sütöttem a másik oldalát, ugyancsak pár percig. Ez a módszer nagyon jó arra, hogy ne égjen meg a fánk, de ne is szívja meg magát olajjal. És persze így lesz szép szalagos a fánk. A kisült fánkokat még forrón megszórtam vaníliás porcukorral.

 

Címkék: kelt tészta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr212478526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása