Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Gyümölcsleves

2013.07.17. 12:43

szerző: szekercelazac

A menzás gyümölcslevesről szinte mindenkinek élénk emlékei vannak. Sokan legkedvesebb iskolai ételeik között tartják számon, van akit pedig a mai napig kiráz a hideg a gyümölcsleves szó hallatán. Ez a recept a menzás, tejfölös habarással készült alaprecept, de zárójelben odaírom, hogy mivel lehet helyettesíteni az alapanyagokat, hogy finomabb, különlegesebb levest kapjunk. Persze nem feltétlenül egyszerre, csak lehetőségek. Végül pedig amilyet tegnap főztem, itt konkrétan leírom, hogy miből mennyit raktam a levesbe.

gyümölcsleves 013.jpg

Gyümölcsleves

50 dkg feldarabolt, kimagozott gyümölcs (befőtt, fagyasztott gyümölcs)

2 csapott ek. liszt (keményítő, 2 púpos ek. pudingpor - vaníliás, tejszín ízű, gyümölcsös, esetleg puncsos)

1,5 dl tejföl (tejszín, joghurt)

1,5 l víz (egy része helyettesíthető: befőttlé, vörösbor)

6-10 dkg cukor (barnacukor, méz, édesítőszer)

fahéj, szegfűszeg (és még lehet: szegfűbors, reszelt citromhéj, gyömbér, kardamom, csillagánizs, menta, vanília, itt a lehetőségek száma szinte végtelen)

25 dkg kimagozott meggyet és 25 dkg érett, de kemény, nyolcadokba vágott sárgabarackot felraktam főni 1,2 l vízben. Hozzáöntöttem 3 dl száraz vörösbort. Fűszereztem 1 kk őrölt fahéjjal, 6 szegfűszeggel, 3 szegfűborssal és 1 csillagánizzsal. Raktam hozzá 2 ek kristálycukrot meg késhegynyi stevia port. A 300-szoros édesítőerejű port használtam. Sajnos ennek nagyon nehéz az adagolása, nem is lehet pontosan leírni, ezt mindenkinek ki kell tapasztalnia.

Míg vártam, hogy felforrjon, elkészítettem a habarást. 2 csapott evőkanál lisztet és kicsit kevesebb, mint 1 dl vizet raktam az aprítógépbe. Mindig az aprítógépben szoktam habarást csinálni, mert pár másodperc alatt készen van, de aki kézzel szeretné, annak egy tányérban kell csomómentesre kevernie. Én bekapcsoltam 3-4 másodpercre a gépet, tejfölsűrűségű csomómentes masszát kaptam.. Hozzáöntöttem 1,5 dl habtejszínt és azzal is összekevertem pár másodpercig. Kivettem a kést a gépből, így csak a félig telt műanyag edény maradt a kezemben.

Amikor a leves forrni kezdett, a forró léből 1 kis merőkanálnyi, kb 1 dl lét mertem a habaráshoz és egy kanállal összekevertem. Még kétszer megismételtem ezt, majd a felhígított habarást hozzákevertem a leveshez. Ezt hívják hőkiegyenlítésnek, és azért van erre szükség, hogy a habarás ne csomósodjon össze a forró lében. Rövid ideig még forrni hagytam, majd megkóstoltam. Ilyenkor lehet még fűszerezni, édesíteni, esetleg tejszínt önteni hozzá, az ízlésünknek megfelelően. A kész levest lehűtöttem és hidegen tálaltam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr375409890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása