Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

A császármorzsa az osztrákoknál kicsit másmilyen, mint a magyar változat. A búzadarából készült, serpenyőben kevergetős magyaros császármorzsát kevésbé szeretem, mint az osztrák lisztes, palacsintatésztára emlékeztető változatot. És persze elkészíteni is sokkal könnyebb a sütőben.

császármorzsa.jpg

 

Császármorzsa

2 dl tej

2 dl cukrozatlan sűrített tej vagy habtejszín

20 dkg sima liszt

10 dkg rétesliszt

6 tojás

7-8 dkg olvasztott vaj

10 dkg kristálycukor (+ a szóráshoz)

mazsola

A sütőt előmelegítettem 200 fokra. Egy kb.30*20 cm-es négyszögletes jénai tálba beleöntöttem az olvasztott vajat.

A tojások fehérjét kemény habbá vertem. A tejet, a sűrített tejet, a kétféle lisztet, a cukrot és a tojások sárgáját összekevertem. Palacsintatészta sűrűségűnek kell lennie. Bele lehet keverni a mazsolát is, én csak a legvégén szórtam rá a felére, mert a kisfiam nem szereti. A tojáshabot lazán beleforgattam a masszába. Az olvasztott vaj tetejére öntöttem és 170 fokon 20-25 percig sütöttem. Amikor már nem ragadt rá a beleszúrt fogpiszkálóra, akkor darabkákra vágtam, morzsáztam és még pár percig sütöttem. Málnaöntettel tálaltam.

Ha pedig nem morzsát szeretnék készíteni a tésztából, nagyon jó befejezés, hogy amikor már jól átsült, kiveszem a sütőből, megszórom kristálycukorral a tetejét és pár percre visszarakom a sütőbe. Most már magasabbra rakom, nem középre és grillezésre állítom a sütőt. Amint a cukor elkezd karamellizálódni, azonnal kiveszem, nehogy megégjen. Miután kihűlt, kockákra vágva tálalom.

Málnaöntet

1 kg málna

20 dkg cukor

A málnát a cukorral összekevertem, pár órát hagytam pihenni. Szitán áttörtem, hogy a magokat eltávolítsam. A cukros málnalét kis lángon, folyamatosan kevergetve besűrítettem. Kb. 20 perc alatt értem el a kívánt állagot.

Címkék: édesség málna

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr115383227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása