Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Grissini

2010.11.23. 10:00

szerző: szekercelazac

A grissini olasz ételkülönlegesség, gyakorlatilag kenyérrudacskák, amit rágcsálnivalónak, borkorcsolyának és előételként is fogyasztanak. Rengeteg variáció létezik belőle, különböző fűszerekkel, vajjal stb. egyedivé tehetjük. A grissini lehet sima rudacska is, de készíthetjük csavart vagy lapított alakúra is.

 

Mostanában szokásommá vált, hogy kenyérsütéskor egy kis rész tésztából valamilyen sós rágcsálnivalót is készítek. Ezúttal grissinit. A kenyér sima fehér kenyér volt, jénaiban sütöttem.

 

Fehér kenyér és grissini

 

60 dkg liszt (fele rétes, fele sima liszt)

2,7 dl langyos víz

1 ek. cukor

2 kk. só

2 ek. olaj

2 dkg élesztő

 

Szokásos módon a kenyérsütőgépben készítettem a tésztát. A hozzávalókat ebben a sorrendben beleraktam az üstbe, és tészta programon dagasztottam. A kelesztést már nem bíztam a kenyérsütőre, lekapcsoltam és a tészta nagyobbik részéből cipót formáztam. Egy kerek jénai tálba tettem, nagyon erősen lisztezem a felületét, nehogy beleragadjon a tálba. A tetejét rátettem és kb. ¾ órát kelesztettem. Éles késsel három vágást ejtettem a cipó tetején, majd a jénai tetejét jó alaposan bespricceltem vízzel. Ezután 190 fokos sütőben sütöttem légkeveréssel 45 percig. Amikor rácsra raktam a cipót, ismét lespricceltem hideg vízzel. Gyönyörű cserepes lett.

 

A tészta kisebb részét fél óráig kelesztettem a lekapcsolt kenyérsütőgépben. Félujjnyi vastagra kinyújtottam, megkentem olvasztott vajjal. Az egyik felét sajttal, a másikat köménymaggal szórtam meg. Kézzel egy kicsit meglapogattam, hogy biztosan ragadjon a tésztához. Ezután ujjnyi széles csíkokat vágtam. Két oldalról felsodortam őket és így tettem egy kicsit kilisztezett tepsibe. 15 percig sütöttem 180 fokon.

 

Címkék: kenyér kelt tészta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr52467359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása