Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Dobostorta még egyszer

2010.12.05. 13:14

szerző: szekercelazac

Bár azt írtam, hogy meggondolom nekiálljak-e még egyszer dobostortát sütni, nem is kellett olyan sok idő az újabb tortához. Viszont leegyszerűsítettem amennyire csak lehetett. Mivel itthonra készítettem, úgy gondoltam, nem olyan lényeges, hogy a kinézete megközelítse egy cukrászati remekmű külsejét. Így nem lett annyira látványos, de ugyanolyan finom lett és lényegesen rövidebb ideig tartott az elkészítése.

Dobostorta egyszerűen

piskóta:


6 tojás

6 púpos evőkanál liszt

6 evőkanál cukor

2 evőkanál olvasztott vaj

 

Az tojásokat egy tálban teljesen habosra kavartam elektromos habverővel a legmagasabb fokozaton. Hozzáadtam kanalanként a cukrot. Most kikapcsoltam a gépet és a lisztet egy kanállal könnyedén beleforgattam a masszába. Ezután óvatosan csepegtetve a langyos vajat is belekevertem, vigyázva, nehogy összetörjön a tojáshab. Egy 24 centis tortaformát vastagon kivajaztam és beleöntöttem a piskótatésztát. Előmelegített sütőben 200 fokon sütöttem 4-5 percig, aztán visszavettem a sütőt 170 fokra és így sütöttem még 25 percig. Akkor sült meg a piskóta, ha a széle elválik a forma szélétől. Ha nagyon barnulna a piskótánk, még lejjebb kell venni a hőmérsékletet és sütőpapírt rakni a tetejére. Amikor a piskóta megsült, lekapcsoltam a sütőt, de nem vettem ki a tésztát, hanem a sütő ajtaját félig kinyitottam és így vártam meg, hogy kihűljön. Ezután négy lapra vágtam.

 

Krém:

Mint az előző tortánál írtam, Maci krémje tökéletes, ezen nem változtattam volna semmit, de éppen nem volt itthon csokoládé. Tehát a következőképpen készítettem el:

 

4 tojás

20 dkg cukor

2 vaníliás cukor

4 ek. kakaópor

20 dkg Rama margarin

kevés rumaroma

 

A tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral gőz fölött habosra vertem és addig kevergettem, amíg elkezdett sűrűsödni. Kb. 15 percig tartott. Megvártam amíg kihűl és habosra kevertem a margarinnal, a kakaóporral és egy kevés rumaromával. Igazából csokoládé nélkül is nagyon finom volt a krém, nem nagyon éreztem különbséget.

 

A dobostorta teteje, vagyis a karamell készítése:



20 dkg kristálycukor

1 tk. ecet

 

Mivel az előző tortánál kicsit kevésnek ítéltem a 15 dkg cukrot, most 20 dkg-ból készítettem a karamellt. Nem raktam hozzá vizet. Azon kívül, hogy lassabban készült el, mint víz nélkül, más különbséget nem találtam. Szóval a cukrot egy edénybe öntöttem, hozzáadtam az ecetet és kislángon folyamatosan kevergettem, amíg a cukor halvány borostyánszínűre pirult. Előtte előkészítettem a legszebb piskótalapot (ez nálam most a piskóta alja volt), és 3 db nagykést alaposan bevajazva. Azért hármat, mert az előző tortánál tapasztaltam, hogy amikor a karamell ragadni kezd a késre, akkor azonnal vajazni kell, viszont az a pár másodperc is sokat számít amit ezzel a művelettel töltök, mert pillanatok alatt megdermed a vékony réteg karamell és ilyenkor már törik. A kész karamellt határozott mozdulattal a piskótalap közepére öntöttem és az egyik késsel elsimítottam, hogy mindenhova egyenleten jusson. A következő késsel elkezdtem a szeletek helyét kijelölni. Amikor a karamell ragadni kezdett a késre, a harmadik késsel folytattam a szeletelést. A torta tetejét 12 szeletre vágtam. Még melegen elég csak a karamellt átvágni, a piskótaréteget ráér később is, amikor a karamell már megszilárdult. Ezzel a módszerrel nem repedezett meg a torta teteje.

 

A torta összeállítása a szokásos módon történt. A piskótalapokat megkentem krémmel, egy lapra körülbelül a krém negyedét kentem rá. Amikor a tortára rákerült a teteje a maradék krémmel körbekentem a szélét is. A tortaszeletek tetejére egy kiskanállal formáztam kis halmokat a krémből, mert nem volt kedvem habzsákot mosogatni. Ezután megszórtam a torta szélét kókuszreszelékkel és színes cukorgömbökkel.

 

Címkék: torta

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr622494430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása