Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Töltött káposzta

2012.12.30. 11:34

szerző: szekercelazac

Nem szoktam töltött káposztát főzni, mert közvetlen családtagjaim nem szeretik, magamnak meg nem szoktam nekiállni főzni - ilyenkor karácsonykor van éppen elég más dolgom is. Most mégis nekiláttam és nagyon örülök neki, hogy vállaltam a fáradságot, mert jól sikerült. Annak ellenére, hogy nem vettem hozzá füstölt húst, csak a hűtőben talált füstölt dolgokat használtam el.

Pataki tálban készítettem el.


Töltött káposzta

1/2 kg savanyú káposzta (legközelebb 1 kg lesz)

10 savanyított káposztalevél

1 kg darált hús

10 dkg kockázott bacon (Karát márkájút használtam, a Pennyben lehet kapni)

25 dkg rizs

3 evőkanál hagymakrém

só, bors, pirospaprika, kevés fokhagyma

kb. 20 dkg füstölt kolbász

kb. 15 dkg húsos füstölt szaonna

csíkozott bacon szalonna

A pataki tálat beáztattam egy félórára.

Közben a darált húst jó alaposan összekevertem, összegyúrtam a rizzsel, a kockázott bacon szalonnával, a hagymakrémmel, kb. 2 evőkanálnyi pirospaprikával, és a többi fűszerrel.

A félóra elteltével a pataki tál aljára terítettem a savanyú káposzta felét. A káposztaleveleket kettévágtam, mert jó nagyok voltak, így töltöttem beléjük a tölteléket. A kimaradt töltelékhez a szálas káposztát kiterítettem és abba csavartam bele, ahelyett, hogy gombócokat készítettem volna belőlük.

A töltelékeket szorosan egymás mellé fektettem a tálba. Két rétegben fértek el. Ennek a tetejére raktam a kolbász- és szalonnadarabokat, majd a maradék savanyú káposztát. Felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen csak ellepje, majd az egészet beborítottam bacon szalonna csíkokkal.

Hideg sütőbe tette és 180 fokon kb. 3 óra alatt készen lett. A vizet egyszer pótoltam egy kicsit.

Címkék: főétel sertéshús Pataki tál

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr974976261

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása