Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Lencsekrémleves

2012.12.31. 11:43

szerző: szekercelazac

Lencsekrémleves

25dkg lencse (legjobb előző nap beáztatva, de a lencsét áztatás nélkül is lehet főzni)

kb. 3-5 dkg füstölt szalonna

1 fej vöröshagyma

só, bors, mustár, babérlevél

1-2 dl tejszín

A füstölt szalonnából egy vékony szeletet vágtam, kis lángon kiolvasztottam a zsírját. A hagymát pépesre aprítottam az aprítógépben és egy kicsit megdinszteltem a szalonna zsírján. Belekevertem a lencsét is, majd felöntöttem kb. 2 liter vízzel. Sóztam, borsoztam, hozzáraktam két kis babérlevelet. Miután felforrt kis lángra vettem és addig főztem, amíg a lencse meg nem puhult teljesen. Ezután a babérlevelet és az egyben hagyott szalonnadarabot kiszedtem a levesből, majd a lencsét a főzővíz nagy részével jó alaposan összeturmixoltam. Hagyományos turmixgépet használtam, de lehet botmixerrel is. Visszaöntöttem a fazékba. Ha túl sűrű, ilyenkor szoktam a maradék főzővízzel hígítani. Raktam hozzá egy teáskanálnyi mustárt és egy kevés, kb. 1 dl tejszínt. Lehet hozzá több tejszínt is tenni, mi nem szeretjük a nagyon tejszínes leveseket, de ez ízlés dolga. Sőt, akár a tejszín teljesen el is maradhat, úgy is nagyon finom levesünk lesz. Ezután óvatosan kevergetve felforraltam és pár perc után kézen is volt a leves. Pirított kenyérkockákkal és virslikarikákkal tálaltam.

 

Címkék: leves

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr914989016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása