Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Meggyes pite

2013.07.08. 06:15

szerző: szekercelazac

Leérett a meggy és az utolsó adag friss gyümölcsből készítettem még egy pitét, mert befőttből is jó, de a friss gyümölcsből készült sokkal finomabb. Szakítottam a jól bevált élesztős tésztás pitereceptemmel és újat próbáltam ki. A férjem maradéktalanul elégedett volt ezzel is. Másnapra tényleg finom lett, szerintem is.

meggyes pite.jpg

 

Meggyes pite

A tésztához:

50 dkg liszt

1 cs. sütőpor

25 dkg puha margarin

2 tojás

5 dkg porcukor

kb. 1 dl tej

A töltelékhez:

1 kg kimagozott meggy

1 cs. főzős vaníliás pudingpor

12 dkg kristálycukor

1 tk őrölt fahéj

1/2 tk őrölt gyömbér

kevés rum

darált keksz

Az lisztet elkevertem a sütőporral. A többi hozzávalóval összegyúrtam. Annyi tejet adtam hozzá, hogy ruganyos, könnyen gyúrható tésztát kapjak. A tésztát a hűtőbe raktam és elkészítettem a tölteléket.

A töltelék erősen hasonlít a meggyes-diós réteskockáéra, csak pudingporral és dió nélkül készült. A kimagozott meggyet megszórtam a cukorral.  Néha megkevergettem, amíg a cukor elolvadt és a meggy levet engedett. A meggylét leszűrtem, 2 dl lett. Hozzáraktam még 1 dl vizet, elkevertem benne csomómentesre a pudingport. Hozzáadtam a fahéjat, a gyömbért és egy kevés rumot, majd sűrűre főztem, folyamatosan kevergetve. Amikor langyosra hűlt hozzákevertem a meggyet is.

Kivajaztam egy 28 centiméter átmérőjű piteformát, és előmelegítettem a sütőt 180 fokra. A tészta nagyobbik felét ujjnyi vastagra nyújtottam, kibéleltem vele a piteformát, megszórtam darált keksszel, majd szétterítettem a tölteléket rajta. Erre jött a másik adag kinyújtott tészta. A szélein hagytam egy kis rést, hogy a gőz szabadon tudjon távozni, ne repessze szét a tésztát. De emiatt villával is meg lehet szurkálni. Addig kell sütni, míg a pite szép aranysárga színű nem lesz. Nekem ez most 35 perc volt.

Címkék: meggy süti édesség

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr765392410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása