Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Mint írtam az eperlekvárnál, egy nagyon kedves ismerősömtől tanultam pár éve egy nekem új lekvárfőző módszert. Azóta az egész család kedvence ez a meggylekvár. Egy ilyen nagy adaggal rengeteg munka van, de az eredmény mindenképpen megéri. Még akkor is, ha a lekvárfőzős napon azt mondogattam, hogy soha többet nem akarok meggyet látni. Pedig a gyerekek is segítettek.

Kép691.jpg

 

Meggylekvár és meggyszörp

10 kg megmosott, kimagozott meggy

5 - 8 kg cukor

nátrium benzoát

A munka úgy kezdődött,hogy a meggyet alaposan, többször váltott vízben, kisebb adagonként megmostam, a hibás szemeket kiszedtem. A kisfiam kimagozta mindet egyedül. Mivel a meggymagozó némi hibaszázalékkal dolgozik, az összes szemet átnyomkodtam, nehogy maradjon benne mag. Ekkorra már mindketten úgy éreztük, hogy utáljuk a meggyet.

A kimagozott meggyet összekevertem 2 kg cukorral. Addig hagytam a cukorban állni, időnként megkevergetve, amíg a cukor teljesen fel nem oldódott. A cukor mennyisége ízlés és a meggy savanyúsága szerint nyugodtan változtatható, növelhető. Nekem elég savanyú volt így, de a lányom jobban kedveli, ha a meggy természetes íze érződik inkább a cukor édessége helyett. A levét a lányom leszűrte, kétliteres PET palackokba töltötte, icipici késhegynyi nátrium benzoátot adott hozzá. 5 liter lett. Hűtőben eláll így egy darabig, de ha hosszabban szeretnénk eltartani, akkor érdemes előbb felforralni és úgy elrakni, valamint növelni a cukor mennyiségét, ami természetes tartósítóként működik.

A kinyomkodott meggyszemeket összeturmixoltam. Persze, hiába nyomkodtam át az összes meggyszemet, most derült ki, hogy nem volt tökéletes a magtalanítás, tehát a turmixgép által feldarabolt magot is halászhattam ki a masszából. Az összeturmixolt meggyet egy nagy zománcos lábosban felraktam a tűzhelyre. Semmiképpen ne használjunk olyan edényt, amiben leragadhat, leéghet a lekvár. Először nagy lángon, folyamatosan kevergetve felforraltam, aztán visszavettem egészen kicsire a lángot és csak időnként kevergettem meg. Főzni kell, amíg lekvár állagúra sűrűsödik. Órákon keresztül főztem, a kívánt állagtól még messze volt, bár már szépen sűrűsödött, amikor úgy döntöttem, hogy eddig bírtam a tűzhely melletti ácsorgást. Már erősen benne jártunk a délutánban. Ekkor hozzáraktam 2, 5 kg cukrot és tovább főztem, most már folyamatosan kevergetve, még úgy húsz percig. A cukor mennyisége itt is szabadon növelhető. Majd tiszta üvegekbe mertem, mindegyik üveg tetejére késhegynyi nátrium benzoátot szórtam. 8 db 720 ml-es és 3 kisebb üveg lett tele.

Kép688.jpg

Másnapra a lekvár kihűlt, kéreg képződött a tetején. Erre szórtam ujjnyi vastagon kristálycukrot és csak gumigyűrűvel odaerősített tiszta papírral fedtem le. Egy kicsit hígabb maradt a lekvár a számomra ideális állagtól, de pár hónap alatt szépen besűrűsödik, egy év múlva pedig késsel vágható állagú lesz.

Címkék: meggy lekvár befőzés

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr125388068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása