Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Húsos bab curryvel

2014.02.09. 13:27

szerző: szekercelazac

A recept kiindulási alapja a chili con carne volt, de előrebocsátom, nemcsak a fűszerezés, az alapanyagok is mások, mint az autentikus mexikói receptekben, akármelyek legyenek is azok. Bár olvastam olyan vélekedést is, hogy nem is mexikói, hanem texasi az eredeti chili con carne. Az én változatom pedig indiai jellegű fűszerezést kapott.

Azért kezdtem el változtatni, kísérletezgetni, mert a gyerekeim nem szeretik a csípőset, chilivel pedig elég nehéz olyan ételt produkálni, ami nem csípős. Az évek során kialakult végső változat ez, ami abszolút kedvenc a család minden egyes tagjánál a babos ételek között.

húsos bab curryvel (17).jpg

Húsos bab curryvel

10 dkg húsos füstölt szalonna
1 nagy fej vöröshagyma
50 dkg darált hús (ízlés szerint sertés vagy marha)
1 kis doboz sűrített paradicsom
2 dl paradicsomlé (lehet helyettesíteni még egy kis dobozos sűrített paradicsommal)
50 dkg vörös bab (előző este beáztatva)
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
1 teáskanál curry
1 kávéskanál őrölt fahéj
1 kávéskanál őrölt gyömbér
1 kávéskanál őrölt bors
2 teáskanál só
20 dkg mirelit kukorica vagy 1 doboz konzerv kukorica


A szalonnát kis kockákra vágtam, lassú tűzön a zsírját kiolvasztottam. A szalonnazsíron az apróra vágott vöröshagymát megdinszteltem. Hozzáadtam a darált húst, és közepes lángon addig kevergettem, amíg a hús kifehéredett. Fűszereztem, majd felöntöttem 6 dl vízzel és hozzáadtam a paradicsomot is. 20 percig főztem kis lángon, majd beleöntöttem a beáztatott babot. A legjobb a vörös bab, de tarkababból is nagyon finom. Addig főztem kis lángon, amíg a bab meg nem puhult. Ez kb. másfél óráig tartott. Ha szükséges, az elfőtt vizet időnként pótolni kell, nehogy odaégjen. A végén még lehet fűszerezni ízlés szerint. A curryvel vigyázni kell, nagyon jellegzetes ízű fűszer, érdemes inkább több részletben, kóstolgatva az ételhez adni. Legvégén a kukoricát belekevertem és még egy percig forraltam.



Címkék: bab főétel

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr865806106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása