Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kommentek

  • miver748: Hogy kell beállítani az időt és a hőfokot? Csak ... (2018.06.04. 14:19) Befőzőautomata
  • Tina Recept: Kedves webmester, Észrevettük, hogy nagyon fino... (2014.10.10. 15:14) Sertéssült
  • szekercelazac: @Fekete Sámuel: A tányérra én sem raktam a hal f... (2013.11.17. 12:31) Sült pisztráng
  • Fekete Sámuel: Ez nagyon jó! Bár szerinem kár is eltenni. Csak ... (2013.11.11. 02:18) Csalamádé
  • Fekete Sámuel: Én egyszerűen képtelen vagyok a tányéromon a dög... (2013.11.11. 02:17) Sült pisztráng
  • Utolsó 20

Aszalás

2013.06.18. 14:45

szerző: szekercelazac

Évek óta gondolkodom azon, hogy jó lenne  saját aszalású zöldségeket, gyümölcsöket készíteni. Tökéletes aszaló idő van, vakító napsütés, 35 fok, a fán érik a meggy, úgyhogy utánanéztem a napon történő aszalásnak. Legegyszerűbb módszerként vaslapon történő aszalást olvastam. Találtam egyszerű, házilag összerakható aszalót is, ezt is leutánoztam. Harmadik módszerként a sütőben ráncosra szárított, utólag kimagozott meggyet tepsistől, sütőpapírostól raktam ki a napra. Na, ezt próbáltam ki először, mivel ezt ítéltem meg a leggyorsabbnak legbiztosabbnak.

Kép645.jpg

Aszalt meggy

Nézzük sorban.

Egy tepsire sütőpapírt terítettem és rásorakoztattam a magos meggyet. Kb. 50 fokon, résnyire nyitott sütőajtónál addig hagytam ott a meggyszemeket, amíg ráncosodni nem kezdtek. Miután kicsit meghűlt, kinyomkodtam belőle a magot, így a meggyszemek egyben maradtak. Kitettem tepsistől a napra, ablaküveggel lefedve. Persze az üveget kicsit megemeltem,hogy a levegőt ne zárjam el a gyümölcstől. Pár óránként megforgattam, hogy egyenletesen aszalódjon. Két nap alatt gyönyörűen megaszalódott.

Kép634.jpg

Második módszerként egy maradék darab hővisszaverő fóliát a műanyag kerti asztalra fektettem. Egy egyszerű műanyag fürdőszobai tárolóra raktam a meggyeket. Jobb helyen ezt fakeretre erősített szúnyoghálóval oldják meg. A lényeg, hogy az aszalandó gyümölcsöt minden oldalról érje a levegő. Ennek a tetejére egy kettétört ablaküveget helyeztem, ez erősíti fel a napfény hatását. És végezetül körbetekertem az egész alkotmányt egy használaton kívüli függönyanyaggal, hogy ne szálljanak rá a legyek a gyümölcsre, valamint védjem a por ellen.

Kép641.jpg

Kép643.jpg

Vegyesen raktam kimagozott de egészben hagyott meggyszemeket és kettényitott, a gyümölcs húsával felfelé fordított szemeket. A szétnyitott meggy kb másfél nap alatt gyönyörűen megaszalódott.Az egybenhagyottnak valamivel több mint két nap kellett.

Utolsóként egyszerűen csak egy nagy fémtálcára pakoltam a szétnyitott meggyszemeket. A tálca négy sarkába egy-egy üvegpoharat raktam, aminek csak az volt a célja, hogy a laza gézanyag, amivel a gyümölcsöt védtem portól-bogártól, ne ragadjon bele. Pár óra után a meggyszemeket megforgattam, mivel itt nem éri minden oldalról a levegő. Még aszalódik, de úgy saccolom, szintén másfél nap alatt lesz kész.

Kép636.jpgKép638.jpg

Éjszakára minden esetben bevittem a tálcákat a házba, hogy megvédjem a hajnali harmattól.

A legnehezebb feladat pedig az volt, hogy eldöntsem, mikor van kész az aszalt gyümölcs. Azt olvastam, hogy ruganyos maradjon a húsa, nyomásra viszont már ne engedjen levet. Remélem, épp megfelelő időben hoztam be őket a napról. :)

Címkék: meggy aszalás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szekercelazac.blog.hu/api/trackback/id/tr205367235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása